Wednesday, April 26, 2017

එබෝලා රෝගියා | තෙවන කොටස - පලායාම සහ ලුහුබැඳීම

2016 බක් මස 10 වනදා



ලේගෝස් වරාය සේවකයන් විසින් වතුරට අතහරිනු ලැබූ අවසාන නැව් කඹය වතුරෙහි ගිලී යනුත්, ඉන් මොහොතකට පසුව ජලයෙන් උඩට මතුව ක්‍රමානුකූලව නැව දෙසට ඇදී එන ආකාරයත් නැවෙහි අවර කොටසෙහි වූ වැට අසල සිටි ඉම්රාන් බලා සිටියේ අරමුණකින් තොරවය. ලේගොස් නගරයෙන් ඈත් වීම ඔහුගේ සිතෙහි මිශ්‍ර සිතුවිලි දාමයන් ජනිත කරවීමට සමත් වීය. අතෙකින් ඔහු භයානක උවදුරකින් පලායන්නෙකු සේ ලේගෝස් වෙතින් පලායමින් සිටියේය. එසේ පලායන අතරතුර ඔහුගේ සිතෙහි ඉපිද මියගිය අනේක විද වූ ලේගෝස් මතකයන් නැවත නැවතත් ඔහු ඒ කෙරෙහි ආකර්ෂණය නොකෙරුණේද නොවේ. තමන් සිටිනුයේ දුකින්ද, සතුටින්දයි යන්න නිශ්චිතව පැවසීමට ඔහුවත් සමත් වූයේ නැත. කෙමී වෙතින් ලැබූ පහස, වින්දනය යළි යළිත් ලැබීමට ඔහු ආශා කළ නමුදු, ඒ වෙනුවෙන් ගෙවීමට සිදුව ඇති වන්දිය ගෙවීමට ඔහු සූදානම් නොමැත. කලිසම් සාක්කුවෙන් සිය පසුම්බිය එළියට ඇද ගත් ඉම්රාන් , එතුළින් ලේගෝස් නගරයේදී භාවිතා කරණා සිම් පත එළියට ගත්තේය. වරාය දෙසට මුහුණ ලා, වැටෙහි යටි දාරයට දකුණු පාදය ඔසවා තබාගත් ඉම්රාන්, දෙ වැලමිට ආසන්න ප්‍රදේශය මගින් ශරීරයේ බර, නෞකා වැටට නිදහස් කර, ඉදිරියට ඇදෙන නෞකාව මගින් සිතුවම් කරනා දිය ‍රැලි දෙස බලා සිටියේ, සිම් පත දකුණතෙහි ඇගිලි අතර කරකැවෙමින් තිබියදීය. මොහොතක් අතීරණව පසුවූ ඉම්රාන් ඊළඟ නිමේශයේදී අතීරණයෙන් තීරණයකට පැමිණ සිය අතැඟිලි නිදහස් කෙළෙන්, කරකැවෙමින්, දගදමමින් සුළගේ පාවී පහතට ඇදී ගිය සිම්පත, අවසානයේදි නෞකාවේ දිය ‍රැළි සිතුවම අතර නොපෙනී සැඟව ගියේය. එලෙසින්, කෙමි හට ඔහු වෙත වූ එකම සම්බණ්ධය සිත් පිත් නැත්තෙකු සේ සිඳ බිඳ දැමුවේය. විශාල සුසුමක් පිට කොට "ගුඩ් බායි කෙමී" යි සිතින් මිමිනූ ඉම්රාන්, ආපසු හැරී කාර්‍යය බහුලව සිටි සිය සගයන් හා එක් වූයේය. එසේ යන අතරතුර, නුහුරු ශිතලක් ගත පුරා දැවටී සියුම් වෙව්ලිල්ලක් ඇති කරවූයෙන්, ශරීරය උණුසුම් කරගනු වස්, දෑත් එකිනෙක බැඳ කිටි කිටියේ තදකර ගැනීමට ඔහුට සිදු විය. "චැලෙන්ජ් ඔෆ් ද ඕෂන්" නෞකාව සිය ඊළඟ නැවතුම වූ කොන්ටෙයාන්ස් බලා ගමන් ආරම්භකර තිබුණාය.


+++++

එබෝලා ! තතු දත්තෝ නම ඇසූ පමණින් සලිත වන මාරාන්තික රෝගයෙකි එය. ඖෂධ සොයා ගැනීමට පෙර ලාදුරු රෝගයට දැක්වූ භීතියට වැඩි භීතියක් එබෝලා රෝගය කෙරෙහි වූයේ, එය මිනිස් තරල හා ශ්‍රාවයන් ඔස්සේ පහසුවෙන් බෝවන මාරන්තික රෝගයක් වූ හෙයින් හා ඒ වන විටත් නිශ්චිත ප්‍රතිකාරයක් නොවු බැවිනි. රෝග ව්‍යාප්තිය ඇරඹී වසරකුත් මාස කිහිපයක් පමණක් වන විට දස දහසකට ආසන්න පිරිසක් මරණයට ගොදුරු වීමෙන්ම එහි මාරාන්තික භාවය මොනවට විද්‍යාමාන වේ. බටහිර අප්‍රිකානු කලාපය සිසාරා සිය අණසක පැතිරූ එබෝලා, එහි දී දහස් ගණනින් ගොදුරුකර ගනිමින්, ලෝකයේ සෙසු කලාපයන්ට ද සිය අඩු පඬු විහිදුවන විට, "උන්ට වුණාට අපිට මොකද" වශයෙන් ඉවත බලා සිටි බහුතරයකගේ දෑස් විවරව වහ වහා ආරක්ෂිත ක්‍රියාමාර්ග ගැනීමෙහි අවශ්‍යතාවය පැන නගින්නට වූහ. රෝගය පහසුවෙන් ලොව අනිත් කලාපයන් වෙත වහනය කරවිය හැකි වූ ජාත්‍යන්තර ප්‍රවාහණ මාධ්‍යන්, ගුවන්තො‍ටුපළ හා වරායන් ආශ්‍රිතව මෙම ක්‍රියාමාර්ග ගැනීම රෝගය පාලනය කිරීමෙහිලා ඉතා වැදගත් සාධකයක් විය. ඔබ හොඳින් හඳුනන අලස, නිද්‍රාශීලී කොන්ටෙයාන්ස්වරුන්, අශ්වයා පැනයාමට ඔන්න මෙන්න යැයි තිබියදී ඉස්තාලය වසා දැමීමට තීරණය කෙළෙන්, සිය වරාය හා ගුවන් තො‍ටුපළ හීදී එබෝලා මැඩලීමෙහි ආර්ක්ෂණ ක්‍රියාමර්ගයන් ගනු ලැබීය. ඒ වන විටත් එබෝලා වෛරසය කොන්ටෙයාන්ස් වෙත ළඟා වී නොතිබූ බැවින් වාසනාව ඔවුන් සමඟ වී යැයි සිතිය හැකිය.

+++++

හිතවත් කපිතාන් ජෝන් ක්ලේටන්,
සුබ දිනයක් වේවා !

ඔබ සහ කාර්‍යය මණ්ඩලය සුවෙන් වෙතැයි අපේක්ෂා කරමි. 

ඔබ දැනටමත් දන්නා පරිදි, එබෝලා රෝග ව්‍යප්තියෙහි තීවෘතාව උච්චව ඇති බැවින්, බටහිර අප්‍රිකානු කලාපයේ සිට පැමිණෙන නෞකා විෂයෙහි ලා කොන්ටෙයාන්ස් වරාය අනුගමනය කරනා වූ නව ආරක්ෂිත ක්‍රමවේදයෙකි. ඔබගේ නෞකාවද බටහිර අප්‍රිකානු රාජ්‍යයක් වූ නයිජීරියාවේ සිට පැමිණෙන බැවින්, කරුණාකර පහත ඉල්ලා ඇති විස්තර සපයා සිටීමට කාරුණික වන්න. මෙම තොරතුරු කොන්ටෙයාන්ස් වරාය බලධාරින් වෙත, නෞකාව පැමිණීමට ප්‍රථම අප විසින් සැපයිය යුතු බව සලකන්න.

1. ඔබ ඇතුළු නෞකා කාර්‍යය මණ්ඩලයෙහි සෞඛ්‍ය තත්ත්වය.
2. අවසාන බටහිර අප්‍රිකානු වරායෙන් පිටත් වී පැය 24ක් ඇතුළත ලබාගත්, සියලුම කාර්‍යය මණඩලයේ ශරීර උෂ්ණත්ව වාර්තාව. කරුණාකර, කොන්ටෙයාන්ස් වරායට පැමිණීමට දිනකට පෙර උෂ්ණත්ව වාර්තාවද ඒ අනුව ඉදිරිපත් කරන්න.
3. මේ සමඟ අමුණා ඇති ලියවිල්ල සම්පූර්ණ කර එවන්න.

පිළිතුරු අපේක්ෂාවෙන්.

ස්තූතියි.

නෝල් ආමිජම්
කළමනාකරු - මෙහෙයුම්
02.04.2015 


+++++

ලේගෝස් වරායෙන් නැව නික්මී, වරාය නියමුවාද එයින් බැස ගිය පසු, වරාය සීමාවෙන් නැව ඉවත් වන තෙක් කපිතාන් ජෝන් ක්ලේටන් පාලන කුටියෙහි ‍රැදී සිටියේය. නෞකාව නිසි මාර්ගයෙහි පිහි‍ටුවා, සියල්ල යහපත් බව තහවුරු කරගත් පසු, සිය දෙවන නිලධාරියාට ප්‍රධාන පාලන කුටිය භාර කළ කපිතාන්වරයා සිය කුටියට වැදුණේ සැකසිය යුතු ලියකියවිලි රාශියක් වූ බැවිනි. නූතන වෙළඳ නෞකාවක කපිතාන්වරයකුගේ කාර්‍යය බොහෝ දුරට ලිපිකරුවකුගේ තත්ත්වය්ට පත්ව ඇතැයි එසේ පැමිණෙමින් ඔහු සිතයි. ජාත්‍යන්තර වශයෙන් පිළිගත් සම්මුතීන් වැඩි වන්න, වැඩි වන්න කපිතාන්වරුන් හට ලියකියවිලි අරභයා වෙහෙසීමට වන කාලය බෙහෙවින්ම වැඩි වී තිබේ. සෑම වරායකින්ම ඉදිරිපත් වන නා නා ප්‍රකාර වූ පත්‍රිකා, ලියකියවිලි සංඛ්‍යව අති මහත්ය. මෙම ලියකියවිලි නිසි කලට නොසැපයිම, නෞකාව වරායට ඇතුල් කර ගැනීමට බාධාවක් විය හැකිවා සේම විටෙක එය විශාල දඩයකට යටත් වීමට ලක්වන කාරණාවක්ද විය හැකිය.

කාලගුණය ඉතා යහපත් වූයෙන් නෞකාව අඩුම තරමින් දෙපසටවත් නොවැණෙමින් දිය තලය කපාගෙන ඉදිරියට ඇදෙමින් තිබිණි. සිය කුටියේ වූ කවුළුවෙහි තිරය මෑත් කර පිටත බැලූ කපිතාන් ජෝන් යහපත් කාලගුණය පිළිබඳ සිතින් ප්‍රීති විය. නෞකාවෙහි වත්මන් වේගය නාවික සැතපුම් 15ත් 16ත් අතර අගයක් විය හැකි බව ඔහු සිතින් ගණනය කර බැලීය. සමාගමෙන් දී ඇති උපදෙස් අනුව ඔහුට එය නාවික සැතපුම් 17 දක්වා වේගය වැඩි කිරීමට අවසර තිබිණි. සිතින් ගණනය කිරිමක යෙදුණු කපිතාන්වරයා හට, නෞකාව එම වේගයට ළඟා වීමට තව කොපමණ වේලාවක් ගනීවිදැයි යන්න තීරණය කිරීම අපහසු නොවුණි. පළපුරුදු, දක්ෂ, අත්දැකීම් බහුල කපිතාන්වරයෙකු වූ ඔහුගේ ගණනය කිරිම් බොහෝ විට ආසන්න අගයටම නිවැරදි වුණි. කපිතාන් ජෝන් ක්ලේටන් වනාහී සමාගම් ප්‍රධානින්ගේ අති මහත් ගෞරවයට පාත්‍ර වූවෙකි.

ලේගොස් හී දී කාර්‍යය බහුල වූයෙන්, ඔහුට සැලකිය යුතු වේලාවකින් සිය විද්‍යුත් තැපෑල පරික්ෂා කිරීමට නොහැකිව තිබූ හෙයින් කපිතාන් ජෝන් ගේ ප්‍රථම කාර්‍යය වූයේ එය පරික්ෂා කර බැලීමයි. ඒ අතර තිබූ, සිය ඊළඟ නැවතුම වූ කොන්ටෙයාන්ස් වරායේ නියෝජිතයා වන නෝල් ගෙන ලැබී තිබූ ලිපියද ඔහුගේ ඇස ගැ‍ටුණෙන්, නෞකාවෙහි සියල්ල යහපත් සෞඛ්‍ය තත්ත්වයෙන් පසුවන බවත් අනෙක් ඉල්ලා ඇති විස්තර යථා කාලයේදි ලැබීමට සලස්වන බවත් දන්වා පිළිතුරු සැපයීය. සිය ලිපිකරු තනතුරට අදාළ කාරණා ක‍ටුයුතු කෙරෙහි මහත් උනන්දුවෙන් යෙදී සිටි කපිතාන් ජෝන් හට, වරින් වර අඩවන් වූ නේත්‍රා යුග්මය, පසුගිය පැය විසි හතර පුරාවට ඔහු නිදාගෙන ඇත්තේ පැය හතරක් පමණ බව සැලකර සිටියෙන්, සිය කාර්‍යය මදකට නතර කොට දෑත් දෙපසට විහිදුවා හිරි හැර ගත් කපිතාන් ජෝන්, කෙටි විවේකයක් ලැබීමේ අරමුණින් සිය සයනයට වැදුණි. 

+++++


ලේගෝස් වලින් නික්මී තෙවන දිනය උදා වූයේ ඉරිදාවකටය. එය පාස්කු ඉරිදා වූ හෙයින් සුවිශේෂී විය. "චැලෙන්ජ් ඔෆ් ද ඕෂන්" හී කාර්‍යය මණ්ඩලයෙහි බහුතරය ක්‍රිස්තියානි ආගමිකයන් වූ බැවින්, එය සැමරීම උදෙසා නැව මත සාදයක් සැලසුම් කිරීමට කපිතාන් ජෝන් අදහස් කරගෙන සිටියේය. විශේෂ අවස්ථා අරබයා මෙලෙස සාදයන් දැමීම සාමාන්‍ය තත්ත්වයක් වන අතර ඒ තුළින්, සිය නෑදෑ හිත මිතුරන්ගෙන් වෙන්ව, ඉමක් නොපෙනෙනා ජල තලයක හුදෙකලාව වසනා ඔවුන් ගේ පාළුව කාන්සිය මගහරවා ගැනීමට ලැබෙන නිසා, සියලු දෙනා පාහේ එවන් අවස්ථා සඳහා උද්යෝගයෙන් සහභාගී වෙති. නෞකාවක සාදයක් දැමීමට ගැලෙපෙන අපූරු සන්ධ්‍යාවකි එය. "නුඹලාගේ සතුටට අපි බාධා නොකරන්නෙමු" යි ඉටා ගත්තාක් මෙන්, සයුරු තෙමේ නිශ්චල වී සිටීයෙන්, නැවියනට සාදයකට අවැසි මානසික නිරවුල් බව උපරිමයෙන් හිමිවී තිබිණි. මුහුද ප්‍රචණ්ඩ වූයේ නම් සාදය පසෙක තබා, නැවෙහි ආරාක්ෂාව වෙනුවෙන් සූදානම් ශරීරයෙන් පසු වීමට ඔවුනට සිදු වනු ඇත. කෙසේ වෙතත් එදින ඉම්රාන් ට එතරම් සුබ දිනයක් නොවුණි. අවදි වූ වේලේ පටන් ශරීරය පෙළනා අමුතු කෙඩෙත්තුවකින් ඔහු පීඩා විඳි අතර මද උණ ගතියක්ද වූයෙන් වේදනා නාශක පෙති කිහිපයක් ද ලබාගෙන තිබුණි. ඒ පිළිබඳ එතරම් නොතැකූ ඔහු, නැවෙහි එදිනෙදා සාමාන්‍ය කටයුතු වලට අමතරව සාදය සඳහා ද සිය දායකත්වය උපරිමයෙන් ලබා දුනි.

සවස පහ වන විට, එකුන් විසි දෙනෙකුගෙන් සමන්විත වූ කාර්‍යය මණ්ඩලයෙන්, පවත්වා ගත යුතු අත්‍යවශ්‍ය සේවා සඳහා වෙන් වූ හත් දෙනෙකු හැර අන් සියල්ල සාදය පවත්වන ස්ථානයට රොක් වූහ.සියල්ල නිසි පරිදි සූදානම් වී තිබූයෙන්, කපිතාන් ජෝන් ගේ ආගමනයත් සමඟින් සාදය ආරම්භ වීය. බැටළු, සූකර, ගව, කළුකුම් ආදී නා නා ප්‍රකාර මාංශයන් විවිධ ක්‍රමයනට සකසා තාවකාලිකව සැකසූ උත්සව මේසය මතට වඩම්මවා තිබුණි. එයට අමතරව විවිධ වූ පලතුරු වර්ගද, සලාද වර්ගයන්ගෙන්ද එම උත්සව මේසය සම්පූර්ණව පැවතියෙන්, එය තරු පහේ හෝටලයක උත්සව මේසයක් හා කරට කර සිටීමෙහි හැකියාව ප්‍රදර්ශනය කර සිටියේය. පසෙකින් තනා තිබූ පැලහුම් උදුනෙහි, ඒ වන විටත් පැලහෙමින් තිබූ බැටළු මස් ගාතයකින් නික්මුණු පිළිස්සුම් සුවඳ, සහභාගීවුවන්ගේ ආහාර රුචිය වැඩි කිරීමෙහි ලා සමත් වී තිබිණි.

පුරවා ගත් මධු බඳුන් ඉහළට ඔසවා එකිනෙකාට සුබ පතාගත් ඔවූහු, ආරාධිතයන් නොමැති මේ අපූර්ව සාදයේ ආරාධිතයන්ව එය භුක්ති විදිනු ලැබූහ. සංගීතයක් නොමැතිව සාදයක් අරුත්බර නොවනා බැවින් සංගීතයට හැකියාවක්, රුචිකත්වයක් දැක්වූවෝ ස්වෙච්ඡාවෙන් ඒ සඳහා ඉදිරිපත් වූයෙන්, සාදය එම අංගයෙන්ද පරිපූර්ණත්වයට පත්ව තිබුණි. සංගීතය සැපයූවෝ සිය ජාතික අනන්‍යතාවයනට අනුව ගීත ගැයීමෙහි, වැයීමෙහි යෙදුනද, සංගීතය විශ්වීය භාෂාවක් වූයෙන්, අන් අය එය සිය සතුටට බාධාවක් නොව රුකුලක්ම කරගත්හ. නා නා ප්‍රකාර ජාතින්, නා නා ප්‍රකාර ආගමිකයන් එක්ව පවත්වනු ලබන මේ අපූර්ව සාදය, මිනිසා යනු, විවිධ මතවාදයන්ගෙන් හා විශ්වාසයන්ගෙන් බෙදී වෙන්ව සිටියද, එකෙක්ම බව පසක් කරනා අපූර්වත්වයකින් යුක්ත වීය.

මෙසේ උත්සවාකාරයෙන් සාදය පැවැත්වෙමින් තිබෙනා විට, ඉම්රාන් ගේ තත්ත්වය ක්‍රමයෙන් නරක දෙසට හැරෙමින් තිබිණි. පසු ගිය දින දෙක පුරාවට මද වශයෙන් වරින් වර මතු වූ උණ තත්ත්වය, අද දිනයේ තදබල ලෙසින් නැගෙනා බව ඔහු නිරීක්ෂණය කෙළේය. මේ දක්වා ඔහු වැඩෙහි යෙදී තිබුණේ වේදනා නාශක පෙති මගින් එය යටපත් කරමින්ය. නමුත්, සාදය පවත්නා වේලෙහි, උණ නැවතත් මතුව ආ අතර එය පෙර වාරයනට වඩා ප්‍රබලද වූයේය. එයට අමතරව දරුණු අභ්‍යන්තර ශීතලකින් ඔහු පීඩා විඳි බැවින්, දත් ඇඳි කට කට අනුකරණයෙන්  එකිනෙක  ගැටෙමින් ගැහෙමින් තිබිණි.  සාදය පැවැත්වෙන ස්ථානය මුහුදු සුළග වදින විවෘත ස්ථානයක් වූයෙන් ඔහුගෙ තත්ත්වය තවත් අයහපත් කරවූයේය. තමාට තවදුරටත් එම ස්ථානයේ ‍රැඳී සීටීමට නොහැකි බව වටහා ගත් ඉම්රාන්,  අසල සිටි සගයාට තමාගේ තත්ත්වය පවසා එතනින් නික්මී සිය කුටියට වැද ගත්තේය. 


 වේදනා නාශක පෙති දෙකක් අසිහියෙන් මෙන් මුව තුළට විසිකර ගත් ඉම්රාන් වතුර උගුරු දෙකකින් එය කුසට තල්ලුකර දමා, සයනයට වැද පොරෝනයෙහි ගුලි වූයේය. එතුළින් ලද උණුසුම මද වශයෙන් ඔහුගේ වෙව්ලිල්ල පාලනය කළද එය තාවකාලික ප්‍රතිකර්මයක් බව ඔහු නොදැන සිටියා නොවේ. ඔහු බිය වූයේ එක් දෙයකටය. ඒ, තමා පැතිරෙමින් තිබූ එබෝලා රෝගයෙහි ගොදුරක් වේ දෝයි යන සැකයයි. එහෙත් තමා එබෝලා රෝගයෙහි ගොදුරක් වීමට ඇති ඉඩ ප්‍රස්ථා ඉතා අල්ප බව ඔහුට වැටහුණි. තමා සේවය කරනා නෞකාව බටහිර අප්‍රිකාවට පැමිණියේ මාස තුනකට පමණ පසුවය. ඒ අතරතුර තමාට එබෝලා ශරීර ගතවීමේ හැකියාවක් නොමැති බැව් ඔහු සිතින් ගණනය කර බැලීය. තමන් මෙවර ලේගොස් හී දී නෞකාවෙන් පිටතට නොගිය බැවින් රෝගය තමා වෙත පැමිණීමෙහි අවදානමක් නොමැති බව ඔහුට වැටහුණි. සිදුවිය හැකි එකම දෙය නම්, නැවට ගොඩ වූ, රෝග වාහක නයිජීරියානු ජාතිකයෙකුගෙන් තමාට රෝගය වහනය වීමයි. ඒත් ඒ සඳහා ආරක්ෂිත ක්‍රමවේදයන් නොවුනේදැයි ඔහු තමාගෙන්ම විමසා සිටියේය. කෙතරම් ආරක්ෂිත ක්‍රියාමාර්ග ගනු ලැබුවද, එවැන්නක් නොවේයැයි කිසිවකුටත් සහතිකයක් දිය හැකි නොමැති බවද ඔහු හොඳින් දැන සිටියේය. ඔහු කලින් දැක තිබූ එබෝලා රෝගීන්ගේ ඡායාරූපයක් සිහියට නගා ගත්තෙන් ශරීරය පුරා දෙහි ගෙඩි වැනි ඉතා විශාල ගඩු වලින් පිරීගිය, ශරීරය ඉදිමී විරූපී වී ගිය එම රෝගීන් පිළිබඳ මතකය ඉම්රාන්ව වෙව්ලුවා දැමීය. තමා එවැනි තත්ත්වයකට පත්වී මෙම සයනයෙහි වැතිර සිටින ආකාරයත්, කිසිවකුත් තමා අසලට නොඑමින් තමාගෙන් පැන දුවනා දර්ශනයත් ඔහු සිතින් මවාගෙන බිය වීය. එවැන්නක් සිදු වුවහොත් නෞකාවට හා එහි සගයනට ද විඳීමට සිදුවනා හිරිහැරය සුළුප‍ටු නොවනා බැව් ඉම්රාන් දැන සිටියේය. අනුලෝම ප්‍රතිලෝම වශයෙන්, ඉහළ පහළ ගිය විශාල ස්වයං ප්‍රශ්න කිරීම්, පිළිතුරු සැපයීම් මාලාවකින් පසු, තමා පීඩා විදින්නේ එබෝලා රෝගයෙන් නොව, වෙනයම් වූ රෝගයකින් යැයි සිය හිතට ඒත්තු ගැන්වීමට සමත් වූ ඉම්රාන් මද ඉසිඹුවක් ලද්දෙන්, දෑස් පියා ගැනීමට උත්සහා කෙළේය.

දෑස පියවී එනවාත් සමඟම නෞකාව විශාල රලකට හසු වී ඉහළ පහළ යනු ඉම්රාන්ට දැනුණි. එතරම් සංසුන්ව තිබූ මුහුද මෙතරම් කැලබුණේ මන්දයි ඔහු අසිහියෙන් මෙන්ම සිතුවේය. ඉන්පසු තමා සයනයත් සමඟම භ්‍රමණය වන ආකාරය ඉම්රාන්ට දැනුණි. එක් වරක් කරකැවී එය නතර වේ යැයි ඔහු අපේක්ෂා කළද, නොනවත්වා ඔහු සයනය සමඟම භ්‍රමණය වන්නට වූයේය. වට කිහිපයක්ම එසේ කරකැවීමෙන් අනතුරුව නෞකාවෙහි ඇණිය මුහුද ඇතුළට කිඳා බසින්නට වූ අතර කිසියම් වූ උපද්‍රවයකට හසු වූ නෞකාව,  ගිලාබසිමින් තිබෙන බව දැන්නම් ඉම්රාන්ට නිසැකය. ඔහු හැකි වෙර යොද කෑ ගැසූ නමුදු, කිසිඳු හඬක් පිට නොවුණි. සයනයෙන් බැස පැනයාමට ඔහුට උවමනා වුවද එයට තබා බැඳ ඇති සේය. ඔහු කැගැසීමේත්, සයනයෙන් පැන දිවීමෙත් අනවරත අරගලයක නිරතව සිටිනා විට, සිය කුටියෙහි වූ වා කව්ළුව බිඳ දමාගෙන තමා වෙතට පැමිණෙන ඒ විශාල ජලකඳ දෙස ඉම්රාන් භීතියෙන් මුසපත්ව බලාසිටියේය. ඊ ළඟ නිමේෂයේදී ඉම්රාන් සිටියේ මහා සාගරය මධ්‍යයේය. නෞකාවක සලකුණකුදු නොවූ අතර ලෑලි කෑල්ලක ආධාරයෙන් ඔහු නොගිලී සිටියේය. විශාල දත් ඇති මොරුන් ඔහු වටා කරකැවෙමින් සිටිය ද ඒ එකෙක්වත් ඔහුව සපා කෑමට තරම් එඩිතර නොවූ බව ඔහු දිටීය. දෙහිගෙඩි තරම් වූ විශාල කළු පැහැති ගඩු ඔහුගේ දෑත් වසා පැතිර තිබූ අතර සිය මුහුණෙහිද එවැනිම වූ ගඩු හටගෙන ඇති බව ඔහු දැනගත්තෙ ස්පර්ශයෙනි. ලෑලි කැබැල්ලකින් පමණක් සන්නද්ධව, දසතින් මිනී කණ මෝරුන් පිරිවරා මහා සයුරක අතරමංව සිටි ඉම්රාන්, තමන් මුහුණ දී සිටි එම අනතුර බෙහෙවින්ම ලඝු කොට, තමා එබෝලා රෝගයෙහි ගොදුරක් වීමේ භීතිය නිසා කෑගැසීමට උත්සහා කරමින් සිටියේය. තමා මෙතරම් වීරිය දමා කෑගසනා විටත් හඬ පිට නොවන්නෙ මංදැයි ඉම්රාන් මොහොතකට මවිත වීය.

මොරුන් විසින් තල්ලු කරනු ලැබූ ලෑලි කෑල්ලෙහි නැගී වෙරළට තල්ලු වී ආ ඉම්රාන් ව ආදරයෙන් පිළිගැනීමට එහි දී කෙමි සිටියාය. තමාගේ නැව අනතුරට පත් වූ බවත්, තමා එබෝලා රෝගයට ගොදුරු වී ඇති බවත් ඉම්රාන් කෙමී වෙත හඬමින් සැලකර සිටි අතර එයට පිළිතුරු වශයෙන් තමාට එය ප්‍රශ්නයක් නොවන බව ඇය පවසනු ඉම්රාන් මවිතයෙන් බලා සිටියේය. තමාට මෙතරම් ආදරය කරණා මේ කාන්තාවට තමා කෙතරම් ද්‍රෝහී වූයේදැයි හැඟුණු බැවින් වහා ඇය වෙත පැන ඇය තරයේ වැළඳ ගත්තේ ඉම්රාන්මය. එසේ වැළදගෙන සිටිනා විට, කෙමී ක්‍රමයෙන් පොඩි වී යන අයුරුත්, අලුත උපන් බිළිඳු දරුවකුව තමාගේ දෑත් මත කෑගසන අයුරුත්, එසේ කෑගසනා ළදරු කෙමී හට තමාගේ ස්වරූපය තිබෙනවාත් දු‍ටු ඉම්රාන් ගේ දෑස් විසල්ව පිටට පැනීමට තරම් ඔහු පුදුමයට පත්වීය. 

විවාහ උත්සවයෙකි. යුවති පතීන් යුවළ දෙපසින් අවුරුදු දහයක හා දොළහක වයස් ප්‍රමාණයන් ගෙන් යුතු ගැහැණු ළමෝ දෙදෙනෙකි. මනාලයා ඉම්රාන්ය. මනාලියගෙ මුහුණ වසා ඇති බැවින් ඉම්රාන් හට ඇය හඳුනාගත නොහැකි වුණි. ගැහැණු ළමෝ දෙදෙනා මනාලියට අම්මා යයි අමතනු ඉම්රාන් බලා සිටියේය. කිසිවකුට නොතේරෙන ලෙස මොන මොනවාදෝ මිමිණු විවාහ ලියාපදිංචිකරුවා අවසන, මනාලියගේ වේල් පට ඉවත් කරනා ලෙස මනාලයා වූ ඉම්රාන් හට දන්වා සිටි බැවින් ඔහු කුතුහලයෙන් යුතුව සෙමෙන් සෙමෙන් අණට කීකරු වුයේය. හුරුපුරුදු මුහුණකි !  එහෙත් එය එබෝලා රෝගයෙන් විරූපි විය ගිය මුහුණකි. ! හඳුනා ගැනීමට මදක් අසීරු වුවද ඒ කෙමී බව හඳුනා ගත් සැණින් ඉම්රාන් යටිගිටියෙන් බෙරිහන් දීමට පටන් ගත්තේය. කෙමී, එබෝලා රෝගියෙක්ව තිබුණාය.



ලියුවේ:
සෙන්නා / 10.04.2016


51 comments:

  1. බොහොම ලස්සන කතාවක්. ඒ වගේම කවදත් සිත්ගන්නා ඔබේ පරිවර්තන හැකියාව මොනවට ප්‍රදර්ශනය වෙනවා. චිත්‍රපටියක වගේ, චිත්තරූප මැවෙනවා කියවාගෙන යද්දී. මටත් ආසයි මේ වගේ කතාවක් පරිවර්තනය කරන්න.

    ReplyDelete
    Replies
    1. විචාරක මේක පරිවර්තනයක් නෙවෙයි :)

      Delete
    2. සමාවෙන්න මම හිතුවේ පරිවර්තනයක් කියලා.

      Delete
    3. විචාරක මහතා, බොහොම ස්තූතියි.

      තිසර කිව්වා වගේ, මේක පරිවර්තනයක් නෙමේ...ස්වතන්ත්‍ර නිර්මාණයක්...

      ඔබට මේ වගේ කතාවක් පරිවර්තනය කරන්න ඕනමනම් හොඳ අදහසක් දෙන්නම්.. ඔබට පුළුවන් මේක ඉංග්‍රීසියට පරිවර්තනය කරලා ඔබේ බ්ලොගයේ පළ කරන්න.. :D

      Delete
    4. ඇත්තෙන්ම මෙය පරිවර්ථන ස්ටයිල් එකට ආසන්නයි. මට හිතෙන්නේ මේ සබ්ජෙක්ට් එකේ තාක්ෂණික දේවල් හා jargon නිසා හුඟක් දේවල් ඉන්ග්‍රීසියෙන් සිතා සිංහලෙන් ලියන්න වෙන්න ඇති කියා. සමහරවිට සෙන්නා කියවපු ඉන්ග්‍රීසි පොත්වල ආභාශයත් එන්න ඇති. එනිසා ලිවීමේ කොලිටි එක වැඩිවෙලා.

      Delete
    5. ප්‍රා ජේ,

      ඉංග්‍රීසි පොත්නම් මම කියවලා නැතිම තරම්... මම වැඩි හරියක් කිය්වලා තියෙන්නේ පරිවර්තන. සමහර විට ඒවයේ ආභාෂය මගේ ලිවිල්ලට එකතු වෙලා ද දන්නෑ.. අනිත් එක මේ කතාව දිගහැරෙන්නේ අපිට ආගන්තුක පරිසරයකනේ.. ඒක නිසා සමහර විට පරිවර්තනයක් කියලා හිතෙනවා ඇති..

      // එනිසා ලිවීමේ කොලිටි එක වැඩිවෙලා. //
      ශුවර් ද ?

      Delete
    6. හුහ්...........පරිවර්තනය කරලා ඉංග්‍රීසියෙන් ලියන්න? මගේ ගැඹුරු ඉංග්‍රීසි ඔය කාටවත්, වරහන් ඇතුලේ මටවත් තේරෙන්නේ නැතිකොට, වැඩක් වෙයිද? :D

      Delete
    7. කාටවත්ම තේරෙන්නැත්නම් වැඩිය හොඳ.. එතකොට අපිට තේරෙණාවා වගේ කමෙන්ට් කරන්න පුළුවන්... :D

      Delete
    8. අඩේ මමත් හිතාගෙන හිටියේ මේක පරිවර්තනයක් කියලනේ...
      එහෙම වෙන්න හේතුව මමත් පරිවර්තන පට්ට ගහන එකෙක් නිසා සහ මේ කතාව ඉතාම හොඳ පරිවර්තනයක් වගේ ලියවිලා තියෙන නිසා වෙන්න ඕනේ...
      පට්ටයි සෙන්නා...

      Delete
    9. ස්තූතියි ලොකු පුතා... මමත් වැඩි හරියක් කියවලා තියෙන්නෙ පරිවර්තන තමා. ඒවයේ ආභාෂය යහමින් මික්ස් වෙලා ඇති.. අනිත් එක නම්, ගම් පිටස්තරයිනේ.. ඒක නිසා හුඟක් හිතෙනවා ඇති පරිවර්තනයක් කියලා..

      Delete
    10. මේ මනුස්සයා නැව් කාලා තියෙන්නේ... ඒකත් හේතුවක් වෙන්න ඇති.


      එබෝලා මෙතෙක් කතාව කියෙව්වා..... ඉතිරිය පසුව...

      Delete
  2. පළවෙනි කොටසයි දෙවෙනි කොටසයි හුයකින් සම්බන්ධ කරලා... ඒත් පොඩි අපහැදිලි ගතියක් තියනවා... නමුත් ප්‍රශ්න පසුවට අහන්න තියාගන්නම්. බොහෝ විට ඉදිරි කොටස් වලදී ඒවාට පිළිතුරු කතාවෙන්ම ලැබෙයි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. අපහැදිලි ගතියක්...? කමක්නෑ අන්තිමටම අහමුකො තියන ප්‍රශ්ණයක්. නැත්නම් කුතුහලයක් තිබුනොත් ඒක දියවෙලා යන්න ඉඩ තියනවා...

      ස්තූතියි තිසර...

      Delete
  3. කලින් ද ලිව්වා වගේ ඔබේ ලිවීමේ විලාසය මවන රූප දර්ශණ උපරිමයි. මෙකොටස එක හුස්මට කියවූයෙමි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. බොහොමත්ම ස්තූතියි ඩීන් අයියා..

      ඔබේ උපදෙස් අනුව යමින් මම මේ කොටස කෙටි කළා. මේ, මම කලින් මේ කොටසට සැළසුම් කරලා තිබුන කතාවෙන් බාගයකටත් අඩුයි. මේ ප්‍රමාණය සෑහෙයි කියා හිතනවා...

      Delete
  4. මේකනම් බොහොම ලස්සන කතාවක් .
    කියෝගෙන යනකොට ඉබේම අපි ඒ චරිත අතර ජීවත් වෙන්න පටන් ගන්නනවා..

    ReplyDelete
    Replies
    1. විභීෂණ,

      බොහොම ස්තූතියි ඔබට.

      Delete
  5. ඉබෝලා මේ අවුරුදු දෙකකට කලිනුත් ආයෙම මතුවුනා නේද? මට මුලින්ම මතන්වෙන්නේ medical thrillers ලියන රොබින් කුක් ඉබෝලා ගැන ලියපු Outbreak නවකතාව. මම මුලින්ම ඔය ලෙඩේ ගැන ඇහුවෙත් ඒ පොතෙන්. අප්‍රිකාවෙ වඳුරෝ වර්ගයක් අතරේ සැඟවිලා ඉන්න විෂබීජයකින් වරින් වර පැන නගින මේ රෝගය, ආවා වගේම ආපහු ආගිය අතක් හොයාගන්න බැරුව යටපත් වෙලා යනවලු අවුරුදු කීපයකට. ඉන් පස්සෙ ඔය රඔගය මතුවෙන ගානේ මට රොබින් කුක් මතක් වෙනවා.

    මම දැකපු දෙයක් තමයි අප්‍රිකානු ඉංග්‍රීසි ඩයලෙක්ට් එකකට ඉබොනික්ස් කියලා කියනවා. අප්‍රිකාව නිජබිම වුනු මේ රෝගයට ඉබෝලා කියනවා. මේකෙ සම්බන්ධයක් ඇති නේද?

    ReplyDelete
    Replies
    1. කෙලියා තාප්පෙට.. මේක ඉබෝලා ද ? එබෝලා නෙමේ ද ?

      ඔව්, 2014 මතුවීම තමා මේ කතාවට පසුබිම් වෙන්නේ ඩූඩ්.

      එහෙම සම්බන්ධයක් ගැනනම් මම දන්නෑ ඩූඩ්.. සමහර විට ඇති..

      Delete
    2. මටත් ඕක අහන්න ඕන වෙලා තිබුනේ. මම කිව්වෙත් ඉබෝලා කියලා. හරි එක එබෝලා ද?

      Delete
  6. සෙන්නා අයියගේ කතා මැවීම නම් උපරිමයි. මේක ආයෙම නිදහසෙ සැරයක් කියවන්න පටන් ගන්න ඕන ආපහු ගියාම.

    කොහොමත් මෙයාගේ ලියන වේගෙට මට වැඩිය කොටස් මග ඇරෙන එකකුත් නැති වේවිනේ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. අනේ මංදා බන් උඹලා කියන මේ කතා මැවීම මොකක්ද කියලා මම මේ කම්පනා කරණවා..

      ආයෙත් අහලා දන්නවනේ මගේ වේගෙ... හෙහ් හෙහ්...

      Delete
  7. ඉම්රාන්ගේ හීනේ හරිම භයානකයි..!!
    අපූරුවට ලියලා තියනවා සෙන්නා..ඊළඟ කොටස එනකම් බලා සිටිමි..

    ReplyDelete
    Replies
    1. මහ භයානක හීනයක් නේද ?

      ස්තූතියි රූ... පොඩ්ඩක් ඉන්නකො.. කැවුම් ගෙඩියක්, කොකිසක්, කිරිබත් කෑල්ලක් එහෙම කාලා ඊළඟ කොටස ලියන්න පටන් ගන්න ඕනා... :D

      Delete
  8. මේ ලොකු අයියේ මේක ෆෝන් එකෙනුත් කියවන්න පුළුවන් විදියට හදහන්කෝ..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. දැන් බලන්න මනෝජ්....

      Delete
    2. නියමයි,පාඨක අපේ ඉල්ලීම් ලබා දෙන ඔබ අපට සම්පතකි...

      Delete
  9. අහ් මේ පාර කතා දෙක එකට අමුනලා තියෙන්නේ. බොහොම සන්තෝසයි. අර ටාර්සන් කතා පොත්වල ඉස්ටයිල් එකත් මෙහෙම තමා. මම කැමතිම විදිහ.
    උඩින් කියලා තියනවා වගේ මේකේ නිකන් පරිවර්තන ගතියක් දැනෙනවා. ඒ කියන්නේ මේක සිරා කියන එක තමා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මේක සිරා කියලා සිරාවටමද ඔය කියන්නෙ...හෙහ් :D

      ස්තූතියි සයුරි..

      Delete
  10. නියමයි සෙන්නයියේ,ඉම්රාන් පස්සෙන් තමන්ගේ හෘදසාක්ශිය පන්වනවා වගේයි.
    තවම බොට්ටුවකවත් නැගලා නැති මට මේ නැව් ටොක් නිකම් මැජික් වගේ හිටන්.

    ReplyDelete
    Replies
    1. වැරදි ඉතින් කා පස්සෙන් වුනත් පන්නනවනේ...

      එච්චර හිතන්න දෙයක් නෑ.. දන්නවා වගේ කියවගෙන යන්න තියෙන්නෙ.....

      Delete
  11. මෙික සිරා ඈ...අදමයි මේ පැත්තට ආවේ

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්තූතියි ඩබ්කේ. කොහොම හරි ආපු එකම මදැයි :D

      Delete
  12. ඉම්රාන් දැක්කේ හීනයක් වුණත්, අන්තිම ටික හීනයක් නොවේ වගේ. මට මෙහෙම හිතෙනවා. කියන එක කොයි තරම් දුරට සාධාරණද මන්දා ? දෙවෙනි කොටස මේ කොටස් දෙකේ තැනින් තැන ගිල්ලුවා නම් කොහොමද ? කියන්න කිසිම වරදක් නෑ. අර කලින් කිව්වා වගේ පරිවර්තන ගතියෙනක් එන්නේ, පරිසරය අපේ නොවෙන නිසා. තමන් නොදුටු පරිසරයක් ගැන රචානා කිරීමත් විශ්මිත දෙයක්.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්තූතියි අදහසට සුදීක. මට ලියන වෙලාවේ එහෙම එකක් ඔලුවට ආවෙම නෑනෙ.. ආවනම් සමහර විට මීට වඩා වෙනස් වෙන්න තිබුනා ඉදිරිපත් කිරීම. ඇත්තෙන්ම මුල කොටස් දෙකෙන් මම කළේ චරිත හඳුන්වා දීම සහ පරිසරය නිර්මාණය කිරීම.

      ඇත්තෙන්ම නොදු‍ටු පරිසරයක් ගැන රචනා කරණ එක ටිකක් දුෂ්කරයි තමා. සමහර තැන් මම අහලා තිබුන පොඩි දෙයක් ඔස්සේ ගොතපු ඒවත් තියනවා.. ඒ ගැන හරියටම දන්න කෙනෙක් කියෙව්වොත් හිනා වෙන්නත් ඉඩතියනවා සමහර විට.

      Delete
    2. //නොදු‍ටු පරිසරයක් ගැන රචනා කරණ එක ටිකක් දුෂ්කරයි//

      දැන් ඒකත් අමාරු නෑ. ගූගල් ස්ට්‍රීට් වීව් තියෙන නිසා :)

      Delete
    3. නිර්මාණයක් යථාර්තවාදීම වෙන්න ඕන නෑනේ සෙන්නා..

      Delete
    4. දේශා, උඹ කියන එක හරි... ඒත් ඕනෑවට වඩා අභව්‍ය වුනොත් ප්‍රතික්ෂේප වෙන්න තියන ඉඩ වැඩියි කියලා මට හිතෙනවා..

      Delete
  13. I don't want to jump to any conclusion right now so let me keep my comment to publish later. :) going on nicely.

    ReplyDelete
  14. මේ කොටසෙදි නං සද්ද නැතිව ඉන්න ඕනා..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔය උඩ ඉන්න හාදයෝ කිව්ව වගේ කතාවේ ගලායාම එක පාරට වෙනස් වෙච්චි නිසා. ඊළඝ කොටසේ විස්තරය බලන්න ඕන

      Delete
    2. කතාවෙ ගලායාම එක පාරටම වෙනස් වුනේ ගිය පාර කොටසෙදි නෙමේ ද ?

      Delete
    3. නෑ බං. මේක තමා වෙනස් උනේ.. ලියපු උඹට වැඩිය අපි ඒක දන්නවා.. හැක්

      Delete
  15. කෝ බං මේකේ ඊළඟ කොටහ...
    පොතක් උනත් එක දිගට කියවන්න ඕනේ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ලොකු පුත, හෙට උදේ හත වෙනකම් ටිකාක් ඉවසලා වදාරන්නකෝ.. :D

      Delete
    2. මෙයා ඉතින් අස්සයට කැරට් දෙනවා වගේ නේ කතාව දෙන්නේ. මටනම් මේ බලපුවා තාම හොඳට මතකයි. දවසට එක ගානේ දැම්මට :p

      Delete
  16. ඔහාට තාම උදේ හත උනේ නැතෙයි?

    ReplyDelete
    Replies
    1. මෙහෙට හත වුනානෙ. ඔහෙට වුනේ නැතෙයි!?

      Delete

මොනවා හරි කියලා ගියොත් හරි වටිනව..

ස්තූතියි...!!!

Sex Scene හෙවත් අසභ්‍ය‍ දර්ශණ

අගෝස්තු 26, 2024 නිවසක විසිත්ත කාමරයක දර්ශණයකි. වයස දහතුනක් පමණ වූ ළමයකු පුටුවක වාඩි වී ජංගම දුරකතනයකින් යමක් නරඹමින් සිටී. හැරමිටි වාරුවෙන්...

Search This Blog